Drie jongeren die deelnemen aan het Gouden Kans Project werken een half jaar lang samen met Hart op Groen aan de inzet van de Groentekar.

Bij de start van het project in Januari 2020 zetten de drie jongeren zich in om de Groentekar onder de aandacht te brengen bij het bedrijfsleven. Ze gaan bij bedrijven langs met groenteballetjes en een speciale boodschap. De Groenteballetjes maken ze samen met kinderen van Kiddies kinderopvang.

Als de Coronacrisis het direct op pad gaan met de kar moeilijk maakt, en de jongeren niet meer bij bedrijven langs kunnen gaan besluiten ze Hart op Groen te ondersteunen bij een online campagne rondom een duurzame levensstijl. Ze filmen onder andere recepten die passen bij de Groentekar en proberen meer online zichtbaarheid te creëren voor de Groentekar. Dat levert uiteindelijk een nieuwe webpagina op deze website op. Boordevol tips, spelmateriaal, recepten en activiteiten, voor thuis, voor in de klas, voor op de BSO, of gewoon in het dagelijks leven. Samen het Hart op Groen zetten.

In het #goudenkansproject krijgen jongeren in  zes maanden tijd een bijzondere werkervaring bij een ‘goed gevoel project’. Zij gaan aan een project werken bij een organisatie die er toe doet en volgen trainingen en krijgen praktijkcaching vanuit het project.